Del 27 d'octubre de 2022 al 24 de maig de 2023 | Activitat en format mixt: PRESENCIAL i VIRTUAL
Justificació
L'abandonament escolar precoç cada cop es més freqüent, un de cada 5 estudiants no acaba l'ESO. La tassa d'abandonament es situa al voltant del 20%. Una gran part d'aquests joves tenen un Trastorn de l'Aprenentatge que no s'ha detectat a temps o en el que no s'ha fet una intervenció correcte. L'origen, entre d'altres, es haver patit algun Trastorn del Neurodesenvolupament . Els pediatres tenim cura d'aquest període tant important pel futur de l'infant i hem de ser part de la solució.
Objectius
- Formar un Grup de Treball Multidisciplinari (pediatres, infermeres, psicòlegs, psiquiatres, neuròlegs, pedagogs, logopedes, mestres…) per treballar la millor manera d’abordar els TA.
- Elaboració d’un protocol consensuat.
- Definir les eines per facilitar la seva detecció precoç.
- Millorar la comunicació entre els diferents professionals implicats.
- Formació i difusió entre el Equips de Pediatria dels TA.
- Compartir experiències entre els professionals.
- Definir els circuits que s’han d’establir.
- Treballar la proposta de fer una revisió específica de despistatge de TA als 5 anys.
Format de les sessions
- Cada 2 mesos es farà una sessió. Format formació o de treball.
- Duració 60-90'.
- S’estructurà segons les necessitats i la feina del moment.
- Una part teòrica i una part mes pràctica. Casos clínics. Hi haurà un moderador.
- Es deixarà penjada a la plataforma de comunicació interna del grup. Cal registrar-se i es pot demanar als coordinadors per rebre la invitació.
- Es farà un a memòria anual.
UBindindMetodologia per a la detecció, prevenció i superació de les dificultats lectores. UB.